Kauppakeskus Kaari – vuosi viherseinien rakentamisen jälkeen

08.06.2018

Vuosi sitten Kauppakeskus Kaareen toivottiin jotain uutta ja erilaista. Kaareen tuotiin reilusti lisää vihreyttä ja viihtyisyyttä neljän suuren kasviseinän muodossa. Viherseinät ovat ihastuttaneet sekä asiakkaita että työntekijöitä. 

Kasvun kevät! InnoGreen ostaa turkulaisen Vihermaailman

03.05.2018

Meillä on ilo kertoa kasvu-uutisia! Olemme ostaneet turkulaisen, vihersisustuksen edelläkävijän M. Ruohomäki Oy:n, eli Vihermaailman, liiketoiminnan. Yrityskauppa vie meidät samanaikaisesti juurillemme, mutta myös harppauksin kohti tulevaa.

Värikästä ja näyttävää – kevään 2018 vihersisustuksen trendit

07.03.2018

Kevät tuo mukanaan uutta, näyttävää vihreyttä. Mikä vihersisustuksen maailmassa on juuri nyt kovinta huutoa? Suunnittelijamme Kirsi Hänninen ja Elina Nieminen kävivät inspiroitumassa Stockholm Furniture -messuilla helmikuun alussa. Listasimme viisi ajankohtaista vihersisustuksen trendiä.

Risteilyaluksen uusi vihersisustus kutsuu viihtymään

11.12.2017

Birka Cruises on ruotsalainen laivayhtiö, joka liikennöi Tukholman ja Maarianhaminan väliä. Saimme toteuttaa laivan aurinkokannen vihersisustuksen. 

Äripäevän vihersisustus on suurta ja rönsyilevää

30.11.2017

Virolainen talouslehti Äripäev löysi uudet tilat toimitukselleen vanhasta tehtaasta. Rinnakkain vaikuttavat betoni ja luonnonmateriaalit luovat vahvan kontrastin sekä persoonallisen toimiston. Vihersisustuksessa huomioitiin ajan trendit, ja tilaan tuotiin kasveja, joilla on lupa rönsyillä.

Vihersisustuksen vaikutukset ulottuvat jopa yrityksen tulokseen

15.11.2017

Kasvit lisäävät työtehoamme ja tarkkaavaisuuttamme, rauhoittavat mieltä, saavat meidät rentoutumaan ja kokemaan olomme mukavammaksi. Saamme kasveista niin sanotusti luonnon omaa lääkettä, joka tukee hyvinvointiamme hetkessä, mutta myös pitkällä aikavälillä.

Viisi luovaa tapaa käyttää viherseinää

24.10.2017

Viherseinä näyttää upealta ja parantaa tutkitusti viihtyisyyttä. Vihersisustus voi olla monella tavalla myös käytännöllinen osa tilaa. Kokosimme viisi luovaa ja funktionaalista tapaa käyttää viherseinää.

Viihtyisä tila lisää myyntiä

10.10.2017

Viihtyisässä tilassa asioidaan mieluusti, vaikka pikaisestikin. Miellyttävä myymälä, toimisto tai ravintola ovat tärkeä osa ostokokemusta. Hyvin hoidettu tila herättää positiivisia tunteita ja jättää muistijälkiä. Tiloista voi saada merkityksellisiä mieleenpainuvia elämyksiä, jotka vaikuttavat pidempien asiakassuhteiden syntyyn.

190 neliömetriä vehreyttä — valtava viherseinäkokonaisuus Kauppakeskus Kaaressa

18.09.2017

Helsingin Kannelmäkeen Kauppakeskus Kaareen on valmistunut neljä uutta, suurta kasviseinää keskuksen uudistuksen yhteydessä. Kasveja on yhteensä yli 7500 ja neliömetrejä liki 190.

Millainen olisi unelmiesi parveke? — Puutarha-asiantuntijamme listaa kevään 2017 parveketrendit

26.05.2017

Kevätpäivien lämmetessä parvekkeesta alkaa taas tulla yksi huone muiden joukossa. Pienestäkin parvekkeesta on kukoistavaksi puutarhaksi, kun käyttää hieman luovuutta ja hyödyntää nämä Omapuutarhuri ja puutarha-asiantuntija Mats Wikströmin listaamat vinkit kevään 2017 parveketrendeistä.

Kampin Korttelin Bar Cón versoo espanjalaista elämäniloa

18.04.2017

Iloksemme saimme toteuttaa Kampin kauppakeskuksen uudessa ravintolakeskittymässä Korttelissa sijaitsevan Bar Cónin vihersisustuksen. Bar Cón on eläväinen ja autenttinen espanjalainen tapasbaari, joka “leijuu” lautalla kauppakeskuksen yllä.

Luontotila rauhoittaa työpäivän — Case Porkkalankatu

17.01.2017

Helsingissä Porkkalankadulla sijaitsevan toimistorakennuksen aulaan kaivattiin faceliftiä. Päivittäin tilan läpi kulkee satoja ihmisiä ja jo hieman nuupahtaneet kasvit eivät varsinaisesti kohentaneet kiireistä tunnelmaa.

Viidakon tuntua — Case HopLop Vantaa

08.12.2016

Liikunnallisessa lapsiperheiden sisäseikkailupuistossa HopLopissa vihersisustukselta vaaditaan kestävyyttä, liikuteltavuutta ja volumea. Jo vuosia kestäneessä yhteistyössä kokonaisuus suunnitellaan yhdessä — palmuja, kattopaneeleja ja silkkikasvilistoja. Vihreys saa olla runsasta, mutta kasvit eivät saa olla esteenä leikille. Tavoitteena on luoda sisätiloihin viidakon tuntu. Tänä syksynä uudistuneessa Vantaan HopLopin suunnittelussa haluttiin huomioida myös aikuiset ja yhdessä tekemisen ilo.

Viherseinän lyhyt oppimäärä

30.08.2016

Näyttäviä viherseiniä nousee Suomeen ja muualle Eurooppaan yhä useampiin julkisiin tiloihin ja myös yksityisasuntoihin. Viherseinä yllättää ja ihastuttaa tilan käyttäjät kerta toisensa jälkeen. Pienissä tiloissa vihreydestä voi nauttia lattiatilaa säästäen. Mutta mitä tulee huomioida ennen kuin viherseinä kiinnitetään paikalleen?

Parempi akustiikka luonnollisesti — Case Kulttuuritalo

15.08.2016

Alvar Aallon suunnitteleman Helsingin Kulttuuritalon suurten neuvottelutilojen vihersisustuksen suunnittelu lähti selkeästä tilallisesta tarpeesta: suuret tilat kaipasivat parempaa akustiikkaa sekä ilmettä. Itse Aallonkin intohimona olivat luonto ja kasvit. Akustiikkaa parantamaan valittiin luonnollinen ja helppohoitoinen sammal.

Tila tukee tekemistä — Case Elisa Oyj

08.08.2016

Yhteistyökumppanimme tila- ja konseptisuunnittelutoimisto Kohina lähti Elisan pääkonttorin uudistamisessa liikkeelle tilan käyttäjien viihtyvyydestä ja digitalisaation kautta muuttuneesta työskentelykulttuurista. Tilaratkaisujen tuli tukea Elisan liiketoimintaa ja tiimien nykyaikaista tapaa työskennellä yhdessä paikasta riippumatta. Jokaisella tilalla oli oma roolinsa ja tarkoituksensa. Tunnelman luonnissa avainasemassa oli vihersisustus, jolta toivottiin yllätyksellisyyttä.

Kauppakeskus Sellon uniikki vihertorni ihastuttaa

05.08.2016

Espoossa sijaitsevassa Kauppakeskus Sellossa käy tuhansia ihmisiä päivittäin. Kauppakeskuksen rooli on muuttunut yhä enemmän kauppakeskittymästä kohtaamispaikaksi, jonne saavutaan ystävien ja perheen kanssa viettämään aikaa ja viihtymään. Näin ollen sisä- ja ulkotilojen viihtyvyys on entistä suuremmassa roolissa. Olemme tehneet Kauppakeskus Sellon kanssa jo pidempään yhteistyötä vihersisustuksen puitteissa. Tällä kertaa yhteisenä tavoitteena oli luoda uniikki katseenvangitsija.