Sivustollamme käytetään evästeitä (cookies). Analysoimme evästeiden avulla kerättyjä kävijätilastoja ja tietoja voidaan käyttää mainonnan kohdentamiseen muilla sivustoilla.
Voit halutessasi myös kieltää seurannan ja evästeiden käytön. Lisätietoja
Kaikki alkoi nuoresta miehestä, joka rakasti sammakoita, jotka puolestaan rakastivat kasviseiniä, joissa oli tulevaisuus.
Tropiikin kasveihin ja nuolimyrkkysammakoihin hurahtanut Mikko Sonninen, otti ensimmäisen askeleensa kohti yritysmaailmaa osallistumalla ”modulaarinen kasviseinä” -ideallaan The Summer of Startups -innovaatiokilpailuun vuonna 2010. Vaikka Mikolla ei ollut hajuakaan, mitä tuomaristolle ”pitchaaminen” on, sai kasviseinä lopulta kilpailun kunniamaininnan.
Kasviseinää kehittämään tarvittiin tiimi, joten kuvioon astui Mikon ystävä, haasteita rakastava Jaakko Pesonen. Lisäksi mukaan houkuteltiin Jaakon lapsuudenystävä, yrittämisen päälle ymmärtävä Oula Harjula. Miesten ajatusmaailmat kävivät hyvin yhteen, joten yritys, joka toisi vihersisustukseen uusia tuulia, syntyi kuin itsestään. Green House Effect oli saanut alkunsa.
Kasviseinää kehitettiin kellon ympäri, jotta lopputuloksena olisi markkinoiden monipuolisin ja yksinkertaisesti paras kasviseinä. Satoja ellei tuhansia työtunteja myöhemmin kasviseinän rakenne oli vihdoin hiottu huippuunsa ja sille haettiin patentti. Samalla kasviseinäyritys oli kasvanut Suomen innovatiivisimmaksi vihersisustusyritykseksi.
Suuri askel otettiin, kun Green House Effect osti pitkäaikaisen yhteistyökumppaninsa Innogreenin liiketoiminnan vuonna 2014. Hybridinimeksi valikoitui InnoGreen, joka kunnioittaa sekä Innogreenin vuosien kokemusta että Green House Effectin innovatiivista otetta. Vuonna 2018 InnoGreen osti turkulaisen Vihermaailman, minkä jälkeen yritys on työllistänyt noin 40 viheralan ammattilaista Helsingin, Tampereen ja Turun toimipisteissään. Vihreyttä ei tässä maailmassa voi koskaan olla liikaa ja yritys jatkaakin tasaista kasvuaan sekä Suomessa että ulkomailla.
Mitä muuta matkalla on tapahtunut? Katso alta!