Kaikki alkoi pojasta, joka rakasti sammakoita, jotka puolestaan rakastivat kasviseiniä, joissa oli pojan tulevaisuus.

Tropiikin kasveihin ja nuolimyrkkysammakoihin hurahtanut Mikko Sonninen, otti ensimmäisen askeleensa kohti yritysmaailmaa osallistumalla “modulaarinen kasviseinä” -ideallaan The Summer of Startups -innovaatiokilpailuun. Nuorukainen pääsi ensimmäiseltä kierrokselta jatkoon ja edessä oli finaalipaikasta “pitchaaminen” tuomaristolle. Vaikka Mikolla ei ollut hajuakaan, mitä “pitchaaminen” on, hän selvisi jatkoon. Ideaa kehittämään tarvittiin tiimi, joten mukaan astui Mikon ystävä, haasteita rakastava Jaakko Pesonen. Yhdessä miehet päättivät viedä hullua, mutta potentiaalista ideaansa eteenpäin. Yrittäjän haasteellista arkea ymmärtävä Oula Harjula oli Jaakon lapsuudenystävä, joka pienen harkinnan jälkeen lupautui täydentämään vihertrion. Miesten ajatusmaailmat kävivät hyvin yhteen, joten yritys, joka toisi vihersisustukseen uusia tuulia, syntyi kuin itsestään. Green House Effect oli saanut alkunsa.

Kesäleirin aikana miehet rakensivat ensimmäisen prototyypin, johon tuomaristo tykästyi välittömästi. Tuotekehitysrahoitus apunaan tähtäimeen otettiin vuoden päässä siintävät Habitare-messut. Kasviseinää kehiteltiin kellon ympäri, jotta lopputuloksena olisi monipuolisin ja paras kasviseinä, mitä oltiin ikinä nähty. Välillä tuli takapakkia ja koko projekti aloitettiin alusta aivan eri näkökulmasta. Kasviseinä valmistui kuitenkin juuri ajoissa messuille, jossa miehet voittivat omassa sarjassaan parhaan osaston palkinnon. Messuilta löytyi myös kaksi sijoittajaa, joiden tuki mahdollisti tuotteiden viimeistelyn. Kasviseinä herätti kiinnostusta sisustuspiireissä, ja ensimmäiset asiakkaat olivat merkittäviä alallaan. Uusien tuotteiden perään kyseltiin kuitenkin jo, joten miehet päättivät laajentaa tuotevalikoimaa räätälöidyillä ratkaisuilla ja toistaan hullummilla kasvi-installaatioilla.

Satoja työtunteja myöhemmin kasviseinän rakenne oli vihdoin hiottu huippuunsa ja sille haettiin patenttia. Samalla, kun täydellinen kasviseinä oli löytänyt lopullisen muotonsa, oli kasviseinäyritys kasvanut Suomen innovatiivisimmaksi vihersisustusyritykseksi. Suuri askel kohti tulevaisuutta otettiin, kun Green House Effect osti pitkäaikaisen yhteistyökumppaninsa InnoGreenin liiketoiminnan. Seuraava askel otetaan ulkomaille, sillä ovi on jo raollaan. Ensimmäinen kasviseinä on rakennettu Viroon, ja eräältä ruotsalaiselta risteilyalukselta löytyy Pohjoismaiden suurin kelluva talvipuutarha. Mahdollisuudet ovat todellakin rajattomat.

Kun yhdistetään Suomen ammattitaitoisin huoltohenkilökunta, innovatiiviset vihertuotteet sekä kolme ammattitaitoista ja hieman hullua yrittäjää, saadaan vihersisustusyritys, joka tekee kaikkensa toteuttaakseen juuri sinun viherunelmasi!

Ostoskorissasi on tuotetta.
Yhteensä
Siirry kassalle Palaa kauppaan

Toimitusosoite: