Sivustollamme käytetään evästeitä (cookies). Analysoimme evästeiden avulla kerättyjä kävijätilastoja ja tietoja voidaan käyttää mainonnan kohdentamiseen muilla sivustoilla.
Voit halutessasi myös kieltää seurannan ja evästeiden käytön. Lisätietoja
Viihtyisässä tilassa asioidaan mieluusti, vaikka pikaisestikin. Miellyttävä myymälä, toimisto tai ravintola ovat tärkeä osa ostokokemusta. Hyvin hoidettu tila herättää positiivisia tunteita ja jättää muistijälkiä. Tiloista voi saada merkityksellisiä mieleenpainuvia elämyksiä, jotka vaikuttavat pidempien asiakassuhteiden syntyyn.
Viihtyisää tilaa voidaan tarkastella osana hyvää asiakaspalvelua - asiakkaille halutaan tuottaa positiivisia elämyksiä palvelusuhteen alusta loppuun. Kun toimitilassasi viihdytään pidempään, madaltuu myös kynnys ostamiseen.
Asiakaskokemus tulisi nähdä kokonaisvaltaisena aina markkinoinnista tuotteen tai palvelun käyttöön ja toimitilassasi vierailuun. Ulko-ovella jo toimitilasi piha vaikuttaa siihen, millaisena yrityksesi nähdään. Valtoimenaan rehottava rikkaruoholoukko on ristiriidassa hyvin suunnitellun ja harmonisen sisätilan kanssa. Entä jos sisään astuttaessa vastassa olisikin kuvan kaltainen vehreä aula?
Tue myyntiä suunnittelemalla tila tarkasti. Ohjaa, yllätä, herätä tunteita ja luottamusta.
Myymäläympäristö vaikuttaa myyntiin ja pysyvien asiakassuhteiden syntyyn. Ostoympäristö vaikuttaa ostajan tiedon ja tajunnan prosesseihin, kuten tarkkaavaisuuteen, tiedon käsittelyyn ja havaintokykyyn. Nämä prosessit ovat merkittävässä roolissa, kun ostajan mieleen piirtyy kokemus myymälästä tai toimitilasta, palvelusta sekä tuotteista. Kokemus vaikuttaa ostokäyttäytymiseen siinä hetkessä, ja myymälästä jäänyt mielikuva voi myös vaikuttaa vakiokaupan tai -ostosalueen valintaan.
Mieti asiakkaan ja työntekijän kulkua tilassa. Mitä toimia tilassa on tarkoitus tehdä? Millaiset ihmiset tilaa käyttävät? Missä tilanteissa tilaa käytetään? Millainen tunnelma tilaan halutaan luoda? Tarvitsetko apua suunnitteluun? Ota meihin yhteyttä!
Muista nämä tilaa suunnitellessasi:
Tässä blogijulkaisussa käytetyt lähteet: